tirsdag den 6. juli 2010

Bike Check




Banshee Legenden er en ny cykel fra Banshee til deres 2010 line up. Rammen har været undervejs i nogle år nu, som en prototype, hvilket 52 ryttere blev udvalgt til at køre på. Jeg kan kun sige at Banshee har lavet et godt stykke arbejde med at få vinkler og linksystemet til at spille perfekt sammen. Jeg blev overrasket hvor godt den køre i sving og rough terræn. Det eneste jeg skulle var at fokusere på hvor jeg ville hen. Alt i alt er jeg super glad for det set up den har nu. Jeg havde hørt meget godt om Legenden fra Bo og Claus, der var nogle af de udvalgte til at køre på MK1´eren, derfor valgte jeg Legenden.

Jeg har bygget ramme op med super gode komponenter, som passer rigtig godt til rammens formål, nemlig en full on DH race cykel.



Jeg har valgt at sætte en Marzocchi 888 EVO RC3 TI gaffel på fra 2010, da jeg som sidste år kørte med en Marzocchi 66 ata, og var meget tilfreds med den, så det var naturligt for mig at være en Marzocchi. Marzocchi gaffelen kommer med en directmount frempind, som jeg har sat et Spank Spike 777 styr og Funn greb på. Bagved har jeg valgt en Rock Shox Vivid 5.1 bagdæmper, da jeg er vild med end- og beginnig redound, som hjælper cyklen med at have en stabil kontakt med jorden. Headsetet er et low stack fra Arcos, som hedder Ai.25, jeg valgte den fordi jeg havde hørt meget godt omkring det og fordi det er lavt og let. Hjulene er blevet lette for et DH kompatibelt hjulsæt, som lige runder 1900 gram. Det er bygget op på Burgtec nav med Halo eger og nipler på Halo Freedom fælge. Jeg valgte Freedom fælgen, da den er let og meget holdbar. Dæk og slanger er fra Maxxis, som er en selvfølge, da jeg mener de lave de bedste mønstre, såsom Minion, Ardent og High Roller. Endnu en ny ting for mig er at køre med Funn Drop in bremser, da jeg kørte Diatech Anchor sidste år. Funn Drop in´en bremser når man har brug for det, hårdt og modulerbart, hvilket er vigtig for mig. Saddel og saddelpind kommer fra SDG, som jeg har kørt med de sidste 3 år. Gear kommer fra Sram, som også er en favorit af mine. MRP´s G2 kørte jeg også med sidste år. Jeg har ikke tabt kæden én gang! Kranken er en Funn Hooka DH, som er super stiv og kan holde til nogle bank. Med hensyn til pedaler kører jeg pt. med et par Straitline, som har super godt fast i mine Five Ten sko. Grunden til valget faldt på Straitline var for at se om nogle pedaler kunne udkonkurrere Burgtec´s Penthouse pedaler. Straitline pedalen gør det meget godt ind til videreJ.





Cyklen vejer 17,5 kg, hvilket er meget respektabelt for en DH cykelJ.



God Sommer.

Sebastian Jensen – powered by SIS.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar